Serwis Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji w Polityce prywatności.
AKCEPTUJĘ
Catalina

Catalina

reż. Denijal Hasanović
Polska, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, 2017, 98 min

Catalina pochodzi z Kolumbii i studiuje prawo we Francji, gdzie właśnie odrzucono jej prośbę o przedłużenie pobytu. Idąc za radą jednego ze swoich profesorów, dziewczyna postanawia wyjechać do Sarajewa i spróbować uzyskać dostęp do materiałów Międzynarodowego Trybunału Karnego dla byłej Jugosławii (MTKJ). Zebrane dane mogą jej pomóc w napisaniu ciekawej pracy, co z kolei umożliwiłoby pozostanie na uniwersytecie we Francji. Na miejscu Catalina szybko orientuje się, że plan się nie powiódł, ponieważ nie uzyskała pozwolenia na dostęp do archiwum. Pomocną dłoń wyciąga do niej tłumaczka misji, Nada, która namawia Catalinę do pozostania u niej w Sarajewie. Między kobietami rodzi się przyjaźń.

Film jest pełnometrażowym debiutem reżysera.
reżyseria: Denijal Hasanović
scenariusz: Denijal Hasanović
zdjęcia: Bogumił Godfrejów
muzyka: Darko Marković
scenografia: Sanda Popovac
kostiumy: Sanja Džeba
charakteryzacja: Snježana Gorup
dźwięk: Joanna Napieralska
montaż: Stefan Stabenow
obsada: Andrea Otalvaro, Lana Barić, Andrzej Chyra, Mirjana Karanović, Mediha Musliović, Ivo Gregurević
produkcja: Skorpion Arte
producent: Krzysztof Grędziński
koprodukcja: SCCA/pro.ba, Focus Media, Telewizja Polska, Studio Produkcyjne Orka, Sound Domain, Pałac Zielona i Tawerna Portowa, Alvernia Studios
koproducenci: Amra Bakšić Čamo, Adis Đapo, Irena Marković, Denijal Hasanović, Jacek Kulczycki, Magdalena Zimecka, Michał Żarnecki, Joanna Napieralska, Stanisław Tyczyński
kierownicy produkcji: Amira Lekić, Anna Zajączkowska, Joanna Tatko, Katarzyna Lach, Jędrzej Dziedzic
współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Eurimages, Croatian Audiovisual Centre, Fondacija Za Kinematografiju Sarajevo

Legenda
Konkurs Główny
Konkurs Inne Spojrzenie
Konkurs Filmów Krótkometrażowych
Sekcje Pozakonkursowe